Apa itu Platform Luno ?

Luno adalah sebuah platform pertukaran "Cryptocurrency" yang didirikan pada tahun 2013. Luno membolehkan pengguna untuk membeli, menjual, dan menyimpan berbagai jenis mata wang kripto seperti Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), Litecoin (LTC) dan lain-lain.

Luno telah tumbuh menjadi salah satu pertukaran kripto terkemuka di dunia, dengan kehadiran di lebih dari 40 negara. Platform ini memiliki ciri-ciri keselamatan yang tinggi, termasuk penyimpanan offline (cold storage) untuk melindungi aset kripto pengguna dari serangan hacker. Selain itu, Luno juga menyediakan ciri-ciri keselamatan seperti autentikasi dua faktor untuk melindungi akuan pengguna.

Selain sebagai pertukaran, Luno juga menyediakan dompet digital (wallet) yang memungkinkan pengguna untuk menyimpan kripto mereka dengan selamat. Pengguna dapat mengakses dompet Luno melalui aplikasi seluler atau melalui platform web.

Namun, penting untuk diingat bahawa melabur dalam "Cryptocurrency" melibatkan risiko yang tinggi. Penting bagi pengguna untuk memahami risiko yang terlibat, dan mempertimbangkan nasihat kewangan yang sesuai.

Platform Luno (Luno Malaysia Sdn. Bhd.) telah diiktiraf pengunaannya di Malaysia (https://www.sc.com.my/regulation/guidelines/recognizedmarkets/list-of-registered-digital-asset-exchanges) dan kini rakyat Malaysia yang berminat untuk memiliki matawang kripto boleh mendapatkan secara terus di aplikasi berkenaan.

Anda boleh mendaftar terus melalui link ini https://www.luno.com/invite/3TQGD

Daftar menggunakan link di atas untuk menerima RM25.00 dalam Bitcoin setelah anda deposit RM250.00 dalam apa-apa kripto yang ditawarkan. Kredit akan di masukkan ke dalam akaun anda setelah 30 hari.

Berikut merupakan senarai "Cryptocurrency" yang di ditawarkan setakat ini,



BTC
ETH
XRP
AVAX
LTC
ADA
SOL
LINK
UNI
BCH

Ulasan

Post Popular

Pengalaman seram di UiTM Segamat

Free Top Up RM8 Betul tak tipu

Umpan Terbaik Ikan Haruan

Cara Meningkatkan Subscriber YouTube

Tangkap Gambar Boleh Buat Duit