Suatu Malam Yang Kelam

Salam semua, penulisan ini merupakan cerita saya yang kedua dan sebenarnya banyak lagi pengalaman yang saya lalui tetapi masih belum di kisahkan dalam bentuk tulisan.

Saya gembira kerana ada yang sudi membaca cerita saya yang kesemuanya adalah cerita benar. 
Thanks kepada yang membaca.Semoga anda terhibur.

# Back to my experience.


Cerita ini berlaku di rumah saya sendiri. Seperti hari-hari biasa tidak pernah saya menduga perkara ni berlaku. Pengalaman ini agak menyeramkan bagi saya hampir demam dibuatnya. Nasib ada sifat berani dalam diri, haaaaaaa.klau tak Boleh pengsan dibuatnya. Alhamdulillah tak de apa-apa yang serius terjadi. huhuhu.


Bermula pada suatu malam yang sunyi,
Saya ketika itu baring di Katil termenung sambil memikirkan sesuatu. Bilik saya terletak di hujung sebelah kiri rumah. Saya tinggal di kampung yang agak berdekatan dengan jalan besar. Rumah ni biasa-biasa saje hanya banglo sebijik berhampiran ladang getah dan kebun. Waktu malam biasanya saya meluangkan masa dengan menonton television bersama adik-beradik. Tetapi malam itu rasa janggal sedikit,mungkin hanya perasan semata-mata. Saya kebetulan tertidur awal malam dan terjaga lewat malam. Benda nk jadi nk buat macam mana kan? Hadap je la.
Pada ketika itu seingat saya lebih kurang pukul 12 tgh malam,memang agak sunyi. Tetapi saya perasan macam ada ahli keluarga saya yang masih menonton television. Saya ketika itu memang macam bluurr,bangun-bangun tengok HP dan termenung.Saya melihat dinding dan kipas yang berpusing.

Tidak lama selepas itu muncul suara pelik seperti suara perempuan menyanyi. Memang sukar digambarkan suaranya. Saya fikir ianya sekadar bunyi radio di dapur. Dan saya mengendahkan bunyi pelik itu..

Suara tersebut samar-samar dengan keheningan malam.waktu itu saya tidak terfikir apa-apa hanya mendengar.layan jugak alunan suara tu.Suaranya agak merdu, Just Nice la suaranya tetapi agak pelik.Bunyi itu kemudian hilang.......
Kemudian saya berasa sedikit curiga dengan suara itu maklumlah bunyi tu macam di tingkap di bilik Kebiasaanya jika panas saya bukak tingkap tapi malam tu sejuk, tak buka. Nasib baikla tk bukak,hihihi.

Kemudian,Saya pun bangun untuk memerhati sama ada ahli keluarga lain sudah tidur ataupun tidak. Saya keluar dari bilik dan meninjau ruang tamu dan dapur. TV masih terbuka tapi tiada sesiapa yang menonton."Saya berkata sendiri ini mesti terlupa ni". saya pun tutup TV dan pergi ke dapur untuk melihat sama ada radio terbuka kerana bunyi tersebut bukan dari TV. Maklumlah siaran TV sudah tamat. Bunyi tu hilang sementara. Saya pun balik semula ke bilik.

Nak tidur balik pun tak boleh baru je bangun kan, Saya Jenis orang yang tidak suka berjaga malam main HP ke dengar lagu ke,bagi saya itu melalaikan. Saya lebih suka membaca buku-buku sejarah Seperti buku Kegemilangan Melaka, puteri gunung ledang dan sebagainya. Bapa saya pn guru sejarah nk buat macam mne ada la sikit mewarisi tu, .....kah kah kah......
Saya pun capai sebuah buku dan baca. Ketika asyik membaca buku.
Kedengaran bunyi yang agak dekat jarakya.
Suara apa ya?
"Suara nyanyian perempuan tadi"
Bezanya suara itu semakin dekat dan jelas.
Waaaaaa....rasa seram sejuk,lain macam je.
Abis meremang bulu Roma.Tengah malam kot...aduhai.. Jgn la ajak bergurau...
Saya pun abaikan bunyi tu
Memang jelas masa ni alunan merdu yang agak seram. Bunyi;;;

"Nananana....naaanana...naanana.."
Suara itu berulang beberapa Kali..
Memang sayup - suaranya saya agak takut.

"Ish,Ish,Ish... Suara apa pulak ni macam suara artis pun ada, tgk jam dh pukul 1, parah-parah ni. Macam nk lari pun ada.
Tapi beranikan diri, saya pedulikan bunyi tu mmg dari tingkap di belakang kepala saya. Abaikan dah biar sahaja.
Saya sempat membaca doa sedikit berzikir takut2 ada yang bukak tingkap...
Wrghhhggh...
Lagi Parah ,lepas tu Bunyi tu hilang...

Saya pun rasa lega syukur,tak de apa2 jadi.
Saya letakkan buku di tepi Katil memerhati tingkap yang berhampiranya rak buku  kecil. Ada botol yang berisi separuh air terletak di tengah2 rak itu.
Kebetulan saya terpandang tepat pada botol yang berhampiran dengan langsir itu.
Tiba-tiba......





"Tak de angin ribut,botol tu bergerak sedikit ke kiri dan saya ok lagi ,kuat kan diri," Boleh lawan ni tak de apa2 la "." Angin je tu"(nk sedapkan hati je.)
Lepas tu botol tu jatuh seperti dihempas jatuh ke lantai bilik saya. Macam benda tu marah dekat saya.
...takut gila kot ...
Saya pun apa lagi cakap "alamak" terus saya cabut keluar dari pintu bilik tinggal semua lampu kipas.....
Saya lari memang macam kne kejar anjing terus keluar dari bilik
Lari ke bilik ayah dan Ibu saya, bukak pintu 
Dan baring di bawah kaki IBU dan ayah.
Kebetulan ayah saya masih terjaga.
Dia kata "Kenapa ni bang" lari macam nmpk hantu"
"Tak de apa2 yah"
Ayah ckp ni dah besar2 pn nk tidur sini bukn kecik lagi.
Saya pun cakap ye la abg bentang Katil kat bawah tidur bawah haaaaaaa
Serious mengigil ketakutan.
Tak pernah jadi apa-apa kat rumah tiba2 pulak jadi macam ni...
Lepas ni dh tk de la bngun malam2 ni,tak pun tidur ruang tamu je.... Haaaaaa

Esok nya baru saya ceritakan semuanya kepada seluruh ahli keluarga. Diorg semua gelakkan ,kurang asam....
Begitulah ceritanya....
Thanks.....

Ulasan

  1. Baca la Sha ni buat 15 min je😂😂

    BalasPadam
  2. Saya tahu anda boleh buat yg lagi baik ....teruskan usaha admin....kisah seram taming sari please

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks bro Inshaallah
      Nnti saya tulis .Saya Tanya org2 yg dh alami atau kawan2 saya di TS.

      Padam
  3. ok fine seram lah plak selamat klu tido sana xtrjaga waktu malam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana Sudi membaca penulisan saya .

      Padam

Catat Ulasan

Post Popular

Pengalaman seram di UiTM Segamat

Free Top Up RM8 Betul tak tipu

Umpan Terbaik Ikan Haruan

Cara Meningkatkan Subscriber YouTube

Tangkap Gambar Boleh Buat Duit