Alternatif Bagi Penyakit Kencing Kotor

Terdapat beberapa solusi bagi pesakit ini antaranya adalah :

1. Sayur Labu Air

TUMIS LABU AIR - YouTube

Sayur labu ini banyak khasiat kepada buah pinggang dan ianya juga dijadikan diet di hospital bagi pesakit ini. Kurangkan perencah dalam masakan anda supaya khasiat sayur ini tidak hilang ataupun tenggelam.


2. Air Bali (dan barlinya)

Tip Buat Air Barli Lemon Untuk Turunkan Kolesterol & Berat Badan, Wanita  Ini Kongsikan Cara! - MASKULIN

Ramai yang tahu air barli ini banyak khasiatnya tetapi ianya kurang digemari orang muda, biasanya golongan berumur yang kerap meminatinya dek kerana khasiatnya yang tinggi.

Air ini sesuai diamalkan dengan air panas atau suam. Mulakan dengan merebus barli dengan air. Kemudian setelah barli mengembang dan air rebusan bertukar menjadi keruh anda boleh siap menghidangkanya. Kurangkan kuantiti gula untuk hidangan.

Barli tersebut rasanya memang tawar tetapi anda boleh menambah sedikit gula supaya ada rasa dan sekaligus menambahkan selera anda. 


3. Cuka Epal




Cuka epal juga boleh dijadikan alternatif bagi pesakit ini tetapi dapatkan nasihat daripada orang yang pandai mengenainya. Tetapi admin sangat menggalakkn anda mencuba alternatif pertama yang sesuai diamalkan oleh semua orang termasuk orang sihat bagi mencuci buah pinggang anda.

Semoga perkongsian ini membawa manfaat kepada anda.

Ulasan

Post Popular

Pengalaman seram di UiTM Segamat

Free Top Up RM8 Betul tak tipu

Umpan Terbaik Ikan Haruan

Cara Meningkatkan Subscriber YouTube

Tangkap Gambar Boleh Buat Duit